Με αφορμή την 3η Δεκεμβρίου, Παγκόσμια Ημέρα Ατόμων με Αναπηρία, όπως ανακηρύχθηκε από τη Γενική Συνέλευση του ΟΗΕ, και με σκοπό την ευαισθητοποίηση της εκπαιδευτικής κοινότητας αλλά και ευρύτερα της κοινωνίας επί ζητημάτων, ισότιμης πρόσβασης των ατόμων με αναπηρία στην εκπαίδευση, και ύστερα από παρότρυνση της Συμβούλου Εκπαίδευσης προγραμματίστηκαν την ημέρα αυτή μια σειρά από δράσεις στο Σχολείο μας.
Α2-Δ1
Τα παιδιά των τμημάτων Α’2 και Δ’1 παρακολούθησαν μαζί παρουσίαση που αφορούσε τα ανάπηρα άτομα. Οι εκπαιδευτικοί των τμημάτων αυτών, Σοφία Ελευθεριάδου και Δήμητρα Μοσχοπούλου, μίλησαν στα παιδιά για τη Νοηματική Γλώσσα, τη γραφή Μπράιγ, για τα άτομα που χρησιμοποιούν αναπηρικό αμαξίδιο και συζήτησαν μαζί τους για τα δικαιώματά τους. Τα παιδιά είχαν την ευκαιρία να δουν κείμενο γραμμένο σε Μπράιγ, με τη βοήθεια των εκπαιδευτικών σχημάτισαν τη λέξη «αγάπη» και παρακολούθησαν βίντεο με τραγούδι στη Νοηματική. Στο τέλος τα δύο τμήματα συνεργάστηκαν και δημιούργησαν αφίσες με μηνύματα και σχέδια που αφορούν την ημέρα αυτή.
Β1-Β2
Για την παγκόσμια μέρα ατόμων Αμέα, οι μαθητές της Β' τάξης (Β1+Β2) παρακολουθήσαν σχετική ταινία μικρού μήκους, συζήτησαν για τις δυσκολίες και τη σωστή συμπεριφορά, προς τα άτομα αυτά. Τέλος, έφτιαξαν μια ομαδική αφίσα αποτυπώνοντας τις σκέψεις τις ιδέες, τα συναισθήματα τους.
Γ1
Η δασκάλα του τμήματος Γ1, Γεωργία Λέφα σε συνεργασία με την δασκάλα παράλληλης στήριξης Δήμητρα Καφαλτή, πραγματοποίησαν δραστηριότητες βασισμένες στη βιωματική μάθηση. Οι δραστηριότητες είχαν ως στόχο την προώθηση της ισότητας, της προσβασιμότητας αλλά και της ενσωμάτωσης των ατόμων με αναπηρία ή δυσκολία .
Η δράση αποτελούνταν από τρία μέρη. Στο πρώτο μέρος έγινε η προβολή μιας ταινίας μικρού μήκους με τίτλο «Ian» και ακολούθησε συζήτηση πάνω στο θέμα με τη συμμετοχή όλων των μαθητών του τμήματος. Στο δεύτερο μέρος δόθηκαν από τις εκπαιδευτικούς οι οδηγίες για τις δραστηριότητες που θα ακολουθούσαν και τα παιδιά χωρισμένα σε 6 ομάδες πήραν μέρος σε βιωματικά παιχνίδια αφιερωμένα σε μια αναπηρία ή ειδική εκπαιδευτική ανάγκη. Τέλος, στο τρίτο μέρος έγινε συζήτηση των εμπειριών των μαθητών από το βιωματικό κομμάτι που οδήγησε σε συμπεράσματα που αφορούσαν τον σεβασμό και την ευαισθητοποίηση των μικρών μαθητών/τριών ως προς τα άτομα με αναπηρία ή/και ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες.
Για την Παγκόσμια Ημέρα Ατόμων με Αναπηρία, οι μαθητές και οι μαθήτριες των τμημάτων Ε΄1, Ε΄2 και Στ’ παρακολούθησαν ταινίες μικρού μήκους, προκειμένου να προβληματιστούν γύρω από το γεγονός ότι οι άνθρωποι έχουν πολλούς διαφορετικούς τρόπους να κάνουν πράγματα και να αντιλαμβάνονται τον κόσμο, να συζητήσουν για τις δυσκολίες που αντιμετωπίζουν τα άτομα με αναπηρία στην καθημερινή τους ζωή και να καλλιεργήσουν την ευαισθησία και την ενσυναίσθηση προς αυτά τα άτομα.
Στη συνέχεια, επισκέφτηκαν το ΚΔΑΠ ΑμεΑ «Σύγχρονο» στη Χρυσούπολη με σκοπό να γνωρίσουν τα παιδιά και τους ενήλικες που φιλοξενούνται εκεί και να πραγματοποιήσουν από κοινού ένα αφιέρωμα στην ημέρα αυτή. Αρχικά, οι μαθητές και οι μαθήτριες ξεναγήθηκαν στους χώρους του ΚΔΑΠ από τους νέους τους φίλους και, έπειτα, συμμετείχαν σε διάφορες δραστηριότητες. Ζωγράφισαν, κατασκεύασαν αφίσες, τραγούδησαν, έπαιξαν παιχνίδια, έφτιαξαν και έφαγαν πίτσα όλοι μαζί, αλλά κυρίως μοιράστηκαν συναισθήματα, σκέψεις, στιγμές.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου